Wednesday, April 9, 2008

Apa kata mereka tentang tidur?

Sekali lagi hari ni, mendapat tidur yang banyak. Tak tahu kenapa, sejak-sejak ni, banyak pulak tidur. Lagipun hari ni hari rabu, klas start pukul 9 pagi, lagilah menjadi-jadi. ni pun tulis blog ni mata terbeliak besar. terang semacam. kalau time klas mata macam ni kan best. haha
Tapi apa-apa pun daripada aku buat benda tak elok, baik tidur. at least, tak lah menambah dosa. tapi betul ke tidur banyak takpa? em.. maybe kita boleh kumpulkan sebanyak mungkin pendapat orang-orang tentang tidur. jom kita tengok view beberapa warga 218 united!!

Rifhan: "Rasanya 8 jam untuk dewasa. tapi 10 jam untuk budak. ada pulak kata tidur ni macam rehat untuk roh. lebih kurang macam pengisian rohani. tapi tak tahu la betul ke tak."
Faiz: "Ntah. ikut orang. aku 12 jam. haha"
Ciko: "Ni dah lama aku dengar. 8 jam for adults n 10 hours untuk babies."
Germ: "Ikut imam Ghazali 1/3 (8 jam). tapi kalau babies 20 jam kot."
Muaz: "8 jam kot. generally la."
Azmi: "Ikut orang r. tapi biasanya tak lebih 8 jam. 6 ke, 7 jam tu kira ok r."




Warga 218 united. (ada yang takde)

Lebih kurang tu lah pendapat penduduk 218, south circular road. tapi yang penting, tak kisah la tidur ke buat apa-apa ke, kita bersederhana. insyaAllah okay. kalau dah besar tu, takkan nak tidur 20 jam jugak macam baby kan. kirenya, agak2 la. kalau kita tengok orang Islam, tak kisah la duduk kat mana pun, at least pun akan bangun untuk sembahyang. so, satu lagi kelebihan Islam, dimana nak ajar umat Islam untuk bangun pagi, lepas tu terus buat something yang berfaedah, bukannya sambung tidur (macam aku ni). insyaAllah, kita ambil segala yang best yang ada pada Islam. insyaAllah your life will be better. yang penting sederhana. wallahualam.

No comments: