Sunday, October 3, 2010

Blog balik? Facebook kini

Dah lama saya tak menulis di blog yang dah lama saya sepikan sebab, entah... busy? ada je masa rasanya. maybe sebab dulu kat dublin, sekarang kat penang. mentaliti dah lain. hari2 pi hospital, duduk ward, jumpa patient, apa khabar pakcik, apa khabar makcik, sakit lagi ke... hurm.. malam balik nak kena baca balik apa yang dah blaja tadi.. lepas tu tak kira melagha lagi.. bola.. drama.. surfing.. akhirnya blogging dah lama tak bukak.

Rasa macam nak menulis balik. dah ada teknologi ni kan, kalau ada nak sebar apa2, yang bermanfaat, ok jugak dari melagha.. tapi honestly, orang sekarang 24 hour facebook, so kalau nak sebar apa2, rasa macam lagi cepat pakai facebook. nak link video pun senang. blog ni nak tulis apa eh.. patut tulis something yang ilmiah ataupun fakta. so bila orang google nak tau tentang something, so dapat la kita share apa yang kita tau. tapi menarik jugak kalau dapat share experience yang best2 sebab kalau nak share dalam facebook kene tulis notes pulak.

Kalau zaman saya facebook orang start guna kat univ, sekarang ni adik sepupu saya yang darjah dua pun dah ada facebook. tanda yang baik ke buruk? bagus in term of exposure pada teknologi, baca english. tapi yang buruk dia pun bole tahan. kalau parent tak monitor, rasanya ke laut jadinya budak2 ni. tapi kalau halang totally, nanti diorang kata kita kolot pulak. ada betulnya jugak, apa salahnya pendedahan awal dengan benda2 IT ni.. tapi kalau dalam youtube tu je, macam2 hiburan ada kat situ.. kalau 24 jam diorang melayan bende tu, study ke mana.. tapi kalau parent dah isi anak2 dengan basic agama yang baik, facebook n youtube ni bole jadi senjata terbaik untuk sebarkan benda2 yang baik. bukak sikit minda tu.

so, untuk saya sendiri, selamat kembali blogging.. zzzz

2 comments:

Muaz Nabil said...

yeah!!! welcome back. nice layout. :)
amacam penang skrg?
aku dah start GP. hehe

yunus_sahar said...

saja je kot ada pape menarik nak share ke kan.. GP?? haha. rilek giler. aku dok buat respi ni. tp medicine not bad la, x stres sgt. cuak surgery nnt. ari2 pkul 6.30.. haha